Nauczanie logiki

Zainteresowanie międzynarodowego środowiska akademickiego kwestiami związanymi z edukacją logiki zostało wyrażone instytucjonalnie w 2023 roku przez Division of Logic, Methodology and Philosophy of Science and Technology (IUHPST/DLMPST, https://dlmps.org/) dzięki utworzeniu Komisji Edukacji Logicznej (The Commission on Logic Education, CLE), której członkami są: Valentin Goranko (Sztokholm University, obecny przewodniczący DLMPST), Cathy Kessel (Association for Women in Mathematics), Fenrong Liu (Tsinghua University, Beijin), Maria Manzano (University of Salamanca), Joao Marcos (Universidade Federal do Rio Grande do Norte), Ram Ramanujam (Louisiana State University, przewodniczący CLE) oraz Sara L. Uckelman (Durham University). Podstawowym celem działalności CLE jest promowanie szeroko rozumianej edukacji logicznej w szkołach średnich i wyższych na całym świecie. W odpowiedzi na tę inicjatywę Polskie Towarzystwo Logiki i Filozofii Nauki chce włączyć do zakresu swoich zainteresowań promowanie aktywności podejmowanej w tym zakresie przez polskich akademików.

Stosownie do rodzaju aktywności dydaktycznych promowanych przez PTLiFN, przekazywane informacje porządkujemy na te, które dotyczą dydaktyki na poziomie akademickim oraz te, skierowane także do adresatów spoza środowiska akademickiego, służące popularyzacji logiki.